VVD pleit samen met FvD, CDA en CU voor een vervolg informatie; brede steun in de Staten.

Gisteren hebben wij samen met FvD, CDA en CU een motie ingediend die op grote steun van de Staten kon rekenen.

Kern van die motie is dat wij, na het afhaken van de PvdA, een vervolg informatie willen, waarbij de informateurs Van Beek en Van Bochove moeten zoeken naar een werkbare, stabiele coalitie met gedeelde visie en ambitie voor Flevoland. Hierbij vinden wij het belangrijk dat het werk van de eerdere informateur, mevrouw van Gaal, integraal onderdeel is van de volgende informatieronde en dat de gezamenlijke standpunten uit haar rapport onderdeel zijn van de besprekingen.

Voor ons is het belangrijk dat we een solide en toekomstgericht provinciaal bestuur voor onze inwoners krijgen, maar wij vinden ook dat de verloren tijd door het afhaken van de PvdA niet nog verder mag oplopen; wij geven de nieuwe informateurs graag de nodige urgentie mee!

Zie ook: