Studenten hebben moeite met het vinden van een goede stageplaats.

Studenten hebben moeite met het vinden van een goede stageplaats. De Najaarsnota laat zien dat er veel ambitie is om de economie in Flevoland een flinke boost te geven. Wel is het belangrijk dat we dan niet alleen kijken naar de mensen die nu werken, maar ook naar de studenten.

De studenten hebben op het moment veel moeite om een goede stageplaats te vinden. De Flevolandse VVD vindt dat de provincie hier een rol in kan spelen; door bedrijven financieel te helpen bij het creƫren van stageplaatsen. Hiermee zorgen wij ervoor dat wij ook in de toekomst voldoende mensen hebben om onze mooie provincie economisch vooruit te brengen.

Wij vragen tijdens de volgende behandeling van de begroting en najaarsnota extra aandacht voor stageplaatsen voor de Flevolandse studenten!