Er komt een nieuw sportbeleid voor de provincie Flevoland.

Er komt een nieuw sportbeleid voor de provincie Flevoland. Sport verbindt, sport geeft energie en sport is leuk!

Het is belangrijk dat iedereen kan profiteren van het nieuwe sportbeleid. Door grote sportevenementen naar onze provincie te halen, zetten we Flevoland in de etalage. En het is goed voor onze inwoners en ondernemers.

Wij vinden het daarnaast belangrijk dat mensen met een beperking kunnen sporten. Door hiervoor gericht beleid te maken, zorgen we ervoor dat iedereen mee kan doen!

Sporten kan niet alleen op sportvelden en sportscholen; juist de openbare ruimte is een uitstekende plek om te sporten. Fietsen, hardlopen, skaten, kiten, surfen en ga zo maar door; het gebeurt in het bijzonder in de openbare ruimte, dichtbij huis en midden in de woonwijk of in het dorp. Dat maakt het juist zo fijn.

In de toekomstige ontwikkeling van de provincie Flevoland willen we meer ruimte voor sport in de openbare ruimte. Zo zorgen wij ervoor dat Flevoland een fijne plek om te wonen, werken en sporten wordt!