Wij hebben afgelopen woensdag ingestemd met nieuwe initiatieven voor Almere. Deze initiatieven zijn gericht op sport. Via het Fonds Verstedelijking Almere draagt de Provincie bij aan de verdere ontwikkeling van Almere. En dat doen wij graag!

De komende jaren zetten we extra in op sportfaciliteiten in Almere. Sporten in de buitenlucht in Almere wordt bijvoorbeeld nog beter mogelijk door een uitbreiding van het Rondje Weerwater door een aansluiting richting Almeerderhout.

Daarnaast ondersteunen wij het nieuwe stadsbos in Almere. Het stadsbos wordt een mooie plek waar je kan genieten van de natuur en actief kan sporten. Dit past bij de ambities van Almere als één van de grootste steden van Nederland. Ook een buitenzwembad pas bij deze ambities. Wij kijken uit naar de onderzoeken om dit mogelijk te maken.

Naast het sporten in de buitenruimte vinden we de extra focus op Topsport in Almere ook een positieve ontwikkeling. We willen wel dat investeringen in topsport meerwaarde hebben voor de inwoners van Flevoland.

Alle plannen passen goed in ons beeld van een grote stad in onze mooie provincie. Dus vooruit, laten we het gaan doen!