Wij zijn blij met onze gezamenlijke inzet met de noordelijke provincies om te gaan bouwen aan woningen en bereikbaarheid. Flevoland heeft nog ruimte om huizen te bouwen en die ruimte willen we graag inzetten. Bij het bouwen van huizen hoort ook bereikbaarheid en werkgelegenheid.

De Ijmeerlijn en de Lelylijn zijn de belangrijkste verbindingen voor Flevoland. De Ijmeerlijn is noodzakelijk voor verdere groei van Almere en de Lelylijn om het noorden van Flevoland beter te ontsluiten. De Ijmeerlijn heeft de eerste prioriteit van de VVD.

Gedeputeerde Jan de Reus zegt hierover: ‘Als het Rijk serieus haast wilt maken met woningbouw, dan is Flevoland de uitgelezen kans. Zo kan de Ijmeerlijn er binnen 15 jaar liggen. Nu een besluit nemen betekent dat we niet wachten tot de Ijmeerlijn er ligt, maar dat we aan de slag gaan met de woningbouw.’

Naast huizen en wegen willen we ook banen creëren. Flevoland heeft alles in zich om fijn te kunnen werken en wonen, terwijl je makkelijk van je huis naar je werk komt. En daar staan wij voor!

Dus vooruit: bouwen, bouwen, bouwen!

Link naar het complete plan: