Flevolandse en Lelystadse VVD gaan op bezoek bij Horizon Flevoland

Op vrijdag 1 november heeft de Flevolandse VVD, samen met de Lelystadse VVD, een werkbezoek gebracht aan de Flevolandse Regionale Ontwikkelingsmaatschappij Horizon. Horzion zet zich namens de provincie in om ondernemers te laten groeien en tegelijkertijd maatschappelijke opgaven te realiseren.

Tijdens de presentatie van directeur Marco Smit, hebben wij een goed beeld gekregen van de meerwaarde die Horizon kan en moet bieden voor Flevolandse ondernemers. Horizon kan ondernemers in Flevoland helpen met financiering, business development en internationalisering. Daarnaast speelt Horizon een cruciale rol in het aantrekken van internationale bedrijven die zich willen vestigen binnen de provinciegrenzen; uiteraard zeer goed voor onze regionale economie en werkgelegenheid!

De structuur van Horzion, als zelfstandige BV, zorgt er voor dat het zich ten volle kan richten op haar kerntaak en niet direct beïnvloedt wordt door de politieke waan van de dag. Dat vinden wij als VVD zeer goed, want ondernemers moeten kunnen vertrouwen op stabiele en betrouwbare ondersteuning tijdens het ondernemen.

De komende periode wil Horizon zich nog verder professionaliseren en nog meer armslag creëren om Flevolandse ondernemers ten dienste te kunnen zijn.

Als VVD vinden wij dan ook dat Horizon vooral moet doorgaan op de ingeslagen weg en moet doen waar het goed in is; zorgen voor een gezond en ambitieus ondernemersklimaat en Flevolandse ondernemers ondersteunen bij het realiseren van hun plannen!

Zie ook: